torsdag 30. oktober 2008

Fire temaområder

Jeg søkte opptak på førstelektorprogrammet med to prosjekter, ett knyttet til læreres forhold til digitale læremidler i matematikk og ett knyttet til utvikling av en lærerutdanningswiki. Imidlertid viser det seg at jeg ikke klarer å gi slipp på to viktige områder som jeg har jobbet mye med tidligere, og som dessuten på ulike måter har relevans for de to prosjektene. Dermed er det egentlig fire områder jeg arbeider med samtidig:

  • Digitale læremidler i matematikk
  • Utvikling av en lærerutdanningswiki
  • Matematikkhistorie i undervisningen
  • Holdninger til homofili i skolen

Jeg skal skrive litt (eller mye?) mer om hvert av disse etter hvert. Inntil videre kan jeg imidlertid nevne at jeg innen det fjerde av disse områdene holder på med å videreutvikle en ressurspakke om undervisning om homofili i profesjonsutdanningene, og for dette arbeidet har jeg en egen blogg.

Ingen kommentarer: