fredag 5. desember 2008

Din forskning på sju ord

På en prisutdeling for igNobel awards hadde de et morsomt innslag: forskere skulle si hva de forsket på - på maks 24 sekunder. Deretter skulle de oppsummere dette i språk som alle kunne forstå på maks 7 ord.

igNobelprisen gis jo for forskning som "makes you laugh - and then makes you think". Ideen om å oppsummere forskningen på sju ord er latterlig - men forlokkende. Jeg ble veldig fristet til å gå gjennom CV'en min og se om jeg kunne finne sjuordssetninger som kunne gi et lite innblikk i hva det forskjellige er. Trening i å få fram essensen i det man holder på med er jo noe forskere trenger...

Det essayet jeg skriver på nå har jeg ihvertfall klart å lage en grei sjuordstekst til:
Kan wikier gjøre lærerstudentene bedre? Og hvordan?

Ingen kommentarer: